VILKA VI ÄR & VAD VI GÖR

Vi är en fristående kristen församling i Umeå, som har ett hjärta för vår stad och för vår region. Vi bygger en kyrka som präglas av hopp och tro på Gud och på människan. Alla människor har ett behov av att tro och hoppas på något. Vi vänder oss till Jesus som är världens hopp. Oavsett vilka utmaningar du har vill vi hjälpa dig fram till Jesus. Han kan hjälpa dig och föra dig igenom dina utmaningar.

 

Vi vill också vara en kyrka som tror på dig. Alla gåvor och talanger som Gud lagt ned i dig behöver få komma fram så att du utvecklas och människor blir betjänade av dina gåvor.

 

Vi är en mångkulturell kyrka för alla generationer med ett fokus på att nå den unga generationen. Detta för att vi alltid ska vara en växande kyrka.

 

Vi får mycket inspiration från samtida ”Contemporary churches” i Sverige och utomlands. Church of Hope är en del av pingströrelsen i Sverige.

 

Vi brinner för att nå vår generation med de goda nyheterna om tron på Jesus, som kan förvandla en människas liv från grunden.

 

Oavsett var du kommer från, vilken bakgrund du har, om du är uppvuxen i kyrkan eller kanske inte ens har en tro, vill vi att du ska känna dig välkommen i Church of Hope Umeå.

VÅRT PASTORSPAR

Mats och Maléne Holmgren har varit pastorer i kyrkan sedan starten 2001.

” Vi drömmer om en stor, levande kyrka med många unga människor som har ett positivt inflytande på vår del av Sverige för lång tid framåt. Vi älskar att bygga kyrka med vårt team som jobbar så målmedvetet och hängivet med att göra kyrkan till en välkomnande, varm och öppen plats. Alla ska känna sig välkomna till Church of Hope”.

– Mats & Maléne Holmgren

Vad vi tror på

Vi tror att Bibeln är Guds Ord. Den är tillförlitlig, och tillämpbar i våra vardagliga liv.

Vi tror på en evig Gud som har skapat allt som finns. Han existerar i tre personer: Gud Fadern, Gud Sonen och Gud den Helige Ande. Hans kärlek är total och Han är fullständigt helig.

Vi tror att synd har separerat var och en av oss från Gud och hans syfte för våra liv.

Vi tror att Herren Jesus Kristus, som både Gud och människa, är den ende som kan försona oss med Gud. Han levde ett liv utan synd som ett exempel för oss, dog på korset i vårt ställe och återuppstod. Då vann Han seger och det ger oss kraft för våra liv.

För att få förlåtelse och bli “född på nytt” måste vi omvända oss från våra synder, tro på Herren Jesus Kristus och leva enligt hans vilja för våra liv.

Vi tror att för att leva det liv som Gud har för oss, behöver vi bli döpta i vatten och bli fyllda med den Helige Andes kraft. Den Helige Ande ger oss kraft att använda andliga gåvor, inklusive tungotal.

Vi tror på kraften och betydelsen av kyrkan och det nödvändiga i att troende träffas regelbundet för gemenskap, bön och nattvard.

Vi tror att Gud har utrustat oss var och en för att vara framgångsrika i att leva ut hans syfte för våra liv, vilket är att lovsjunga Gud, göra vår del i kyrkan och att betjäna det samhälle vi lever i.

Vi tror att Gud vill hela och förvandla oss så att vi kan leva hela och välsignade liv för att kunna hjälpa andra.

Vi tror att vår eviga destination är antingen himlen eller helvetet och att den bestäms av vår respons till Herren Jesus Kristus.

Vi tror att Herren Jesus Kristus kommer att komma tillbaka, som Han lovade.

VI ÄR EN KYRKA FÖR HELA LIVET

Från att vi välsignar ditt barn och välkomnar det in i Guds familj,
välsignar ditt äktenskap när du vill gifta dig till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Vi vill finnas där för dig genom hela livet.

 

Här kan du läsa mer om du vill peka om din kyrkoavgift